tirsdag den 26. maj 2015

Profession og Hobby

Med et dagligt arbejde som fotograf er det en kæmpe fryd for mig at blande mine to største passioner. 
For et årstid siden fandt jeg interesse i mine forældres meget gamle analoge kamera, og har siden da udnyttet filmen på naturen, specielt i min egen have. Disse er macro billeder af diverse blomster og planter i min have.
I kan jo se om i kan gætte hvad det er.


Det er noget af de mest afstressende i verden at liste stille rundt i sin egen have med et kamera i hånden. Jeg tvinges til at holde mig helt stille og dermed kontrollere min vejrtrækning, for at få billedet så skarpt som muligt. Den fokus på vejrtrækningen har en healende effekt og samtidig bliver min tålmodighed sat på prøve, da jeg ikke kan se billederne før de er blevet fremkaldt.


Det er så sjovt at se billeder der nogen gange først bliver fremkaldt en måned (nogen gange to) efter de er taget og efter at havens skønheder er skiftet ud med noget nyt, der kommer op.
Der dukker nye motiver op hele tiden. Det inspirerer mig og motiverer min kreativitet.

Haven er ikke bare en have for mig men også en Location til rigtig mange af mine billeder.
Dem kan i se en anden go gang :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar