mandag den 13. april 2015

Mejsekassen :D

Min første mejsekasse :D
Dog ikke lavet af mig :( 

Da mine handi fingre (som i handicap) ikke kunne finde ud af at få tingene til at passe, kom min søde kæreste og hans ven mig til undsætning. 

Lavet af et restparti af forskallingsbredder og malet med træbeskyttelse, Nu skal den bare pudses og males fin en gang :D 
Den skulle egentlig nok ha været pudset først, nu når jeg tænker over det ? :S Men man lære vel af sine fejl :D

Er spændt på at få den op og se mejserne flyve ud og ind :D Bliver det en succes skal vi lave mange flere næste år :D


1 kommentar:

  1. så fin den er, uanset om du har fået bistand undervejs. Den første er ofte den mest vanskelige at lave. Så du skal da bare igang med flere, for dem kan man ikke få nok af. Jeg mejser de nogen gange bor i de redekasser om vinteren, så der kan blive rift om den nye bolig :-)
    Og det bedste af det hele at man kan få megen glæde af de fugle der bor i kasserne, både i forhold utøj men også at de hvad de laver.
    Stærekasser er også gode at have.
    Så det kan jo være at du ligefrem bliver så ferm til at lave forskellige ting til havens fugle at du går igang med at lave et foderbræt til at fodre vinteren.
    Og en god tid at huske er at fugle er reelle ligeglade med at kasserne er skæve, bare at hulet passer til fuglen som skal flytte ind.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet